علت بغلی شدن کودکان چیست؟

زیاد بغل کردن نوزاد کار بدی است؟

چسبندگی و بغلی شدن در کودکان، زمانی رخ می‌دهد که او متوجه شود در مراقبت از او همواره تلاش می‌کنید و اینگونه می‌خواهد که شما همواره نزدیکش باشید. به همین دلیل بغلی شدن در کودکان کاملا امری طبیعی است. در نهایت کودک شما رشد خواهد کرد و از این مرحله نیز می‌گذرد. با این حال ممکن است در آغوش گرفتن او با وجود وزنی که هر روز اضافه می‌کند برای شما سخت باشد. 

 

در چه زمانی کودکان بغلی می‌شوند؟

برخی از کودکان در اوایل 6 ماهگی و برخی دیگر اواخر 18 الی 20 ماهگی وابستگی خود به والدین یا همان چسبندگی را از خود نشان می‌دهند. در طول دوره رشدی که کودک از سر می‌گذراند، یاد می‌گیرد که باید شخصی مراقب او باشد و به همین دلیل دلبستگی پیدا می‌کند. 

اضطراب جدایی معمولا بعد از 9 ماهگی و زمانی که کودک شما از نبود شما احساس ناراحتی کند، رخ می‌دهد. با این حال، مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم، در بروز اضطراب جدایی در کودک شما نقش بسیاری دارند و به این علل ممکن است کودک شما به آغوشتان پناه بیاورند:

  • استرس داشتن کودک

  • بلاتکلیفی

  • تغییر در حالت کودک مثل گرسنگی و خستگی

  • ناراحتی کودک

 

مقاله پیشنهادی ما در این بخش: چرا نوزاد خارج از آغوش مادر نمی خوابد؟

والدین چگونه با بغلی شدن کودک خود کنار بیایند؟

چالش بزرگی برای والدین است که با وجود کلی کار تمام نشده، کودکشان از آنها بخواهد که او را در آغوش بگیرند. با این حال، ممکن است آغوش یکی دیگر از اعضای خانواده برای کودک شما تاثیری نداشته باشد. هنگامی که کودک شما در این مرحله از رشد خود قرار دارد، نحوه برخورد شما اهمیت فراوانی دارد، زیرا که به نحوه رشد مهارت‌های اجتماعی و عاطفی او مربوط می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با چند روش مقابله با بغلی شدن کودکان آشنا شوید:

کودکتان را نزدیک خود نگه‌دارید: اگر کارهای زیادی روی سرتان ریخته است،کودک خود را روی زمین یا کالسکه نگذارید. از کریر یا آغوشی استفاده کنید تا دستانتان نیز آزاد باشند. 

 

حواس کودکتان را پرت کنید: در صورتی که مجبورید کودک خود را به پرستار یا یکی از اقوام خود بسپارید، لازم است که کودک استراحت و تغذیه کافی داشته باشد تا در آن زمان به آغوش شما نیازی نداشته باشد، به سرعت خداحافظی کنید و وسیله‌ای را برای حواس پرتی به کودک خود بدهید. 

 

با کودک خود صحبت کنید: اگر کودکتان می‌خواهد که تمام روز را در کنار شما سپری کند، به این دلیل است که نیاز دارد از طرف شما دیده شود و به این واسطه آرامش بگیرد. به او بگویید در مکانی بازی کند که بتوانید او را ببینید و با او صحبت کنید. 

 

به قولی که به کودکتان می‌دهید پایبند باشید: قول دادن به کودک و پایدار ماندن به قول پس از مدت زمان معینی، به کودک شما در کاهش دلبستگی کمک شایانی می‌کند. 

 

در انتهای این نوشته به شما والدین عزیز پیشنهاد می‌کنیم که بلاگ " چرا نوزادان شب‌ها نمی‌خوابند " را مورد مطالعه قرار دهید.

 

مطلب های تصادفی